Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Aardrijkskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Aardrijkskunde --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.6 --- 485.5 --- aardrijkskunde --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- (075)91 --- (075)91 Schoolbooks geography --- Schoolbooks geography
Choose an application
SLO --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.8 --- Economie --- handel --- Economie - Recht --- bedrijfseconomie --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- Work --- Accounting --- Didactics of economy --- Didactics of secundary education
Choose an application
Choose an application
SLO --- Schoolbooks - Didactic material --- 485.8 --- Economie --- handel --- Economie - Recht --- bedrijfseconomie --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- Commerce --- Business enterprises --- Industrial management --- Management --- Accounting
Choose an application
485.41 --- Fysica --- Natuurkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- natuurwetenschappen --- fysica --- PXL-Education 2018 --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Secundair onderwijs
Choose an application
Het onderwijs in al zijn facetten duikt regelmatig op in de media. Vernieuwingen, onderzoeksresultaten of standpunten van een minister lokken snel een brede maatschappelijke discussie uit. Leraren, directies, politici, onderzoekers, onderwijsexperten maar ook ouders gooien zich in het debat. De discussies raken aan waarden, visies op de rol van onderwijs, of de macht van de spelers in het onderwijsveld. In dat debat valt op dat meningen en feiten soms verward worden, dat de regelgeving te weinig gekend is, dat de historiek genegeerd wordt of de juridische achtergrond verkeerd geïnterpreteerd wordt.Onderwijsbeleid in Vlaanderen schetst kernachtig de historische context bij actuele discussies. Het boek biedt inzicht in de basispijlers van het Vlaamse onderwijsbeleid met begrippen zoals schoolautonomie, vrijheid van onderwijs, responsabilisering, participatie enzovoort. Het geeft meteen ook een stand van zaken over de complexe Vlaamse onderwijsstructuur.(Bron: www.acco.be)
Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- 450.2 --- 371 --- onderwijs - school --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Onderwijsbeleid; Vlaanderen --- School management --- Flanders --- onderwijsbeleid --- 721 Onderwijsgeschiedenis --- PXL-Education 2018 --- onderwijs --- 370 --- Onderwijsbeleid . Vlaanderen --- Onderwijs . Vlaanderen --- participatie --- beleid --- leerplicht --- schoolstrijd --- schoolpact --- kwaliteitszorg --- #BSCH: vak: didactiek --- Nederland --- Kust --- Emigratie
Choose an application
485.7 --- Godsdienst --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2018 --- handboeken secundair onderwijs --- levensbeschouwelijke vorming --- godsdienst --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Contains audio-visual material --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Taalweb 5 zet de reeks verder naar de derde graad. In het leerwerkboek gaan de leerlingen boeiende taaluitdagingen aan. Via duidelijk afgebakende stappen gaan de leerlingen aan de slag met actuele thema’s en onderwerpen. Ze leren hoe taal een plaats inneemt in hun dagelijks leven. Daarbij staan vaardigheden en communicatief onderwijs centraal. Taalweb 5 daagt de leerlingen uit om aan de slag te gaan met taal. Aan de hand van 7 uitdagingen hebben de leerlingen steeds een concreet en functioneel doel voor ogen: Klik hier en bekijk de inhoudstafel Klik hier en bekijk een voorbeeldhoofdstukElke uitdaging start met een themapagina waar het hoofdstuk vorm krijgt. We schetsen een duidelijke context en stellen de verschillende stappen van de uitdaging voor. Op het einde van elke uitdaging gaat de leerling zelf aan de slag: een infomercial en een filmpje maken, een blog schrijven, een poster ontwerpen … Het leerwerkboek reikt op een leuke en verfrissende manier de juiste tools aan, zodat je leerlingenmet vertrouwen de taaluitdagingen tot een goed einde brengen. Op het einde van het leerwerkboek kan de leerling fiches op dikker papier terugvinden als een houvast voor de opdrachten.Leerlingen kunnen hun smartphone niet meer missen en switchen moeiteloos tussen de verschillende kanalen van sociale media. Maar ondanks hun technische vaardigheden slagen ze er niet altijd in om goed om te gaan met digitale media. De verschillende taaluitdagingen van Taalweb 5 laten de leerlingen groeien in mediawijsheid. Bovendien leren ze nadenken over digitale media, het doel, de voordelen en de gevaren. Om aan de vraag naar extra oefeningen tegemoet te komen, werd Taalweb 5 geïntegreerd in het digitaal leerplatform van diddit. De leerling kan via diddit eenvoudig online oefenen op onderwerpen die in de klas werden behandeld.
Nederlandse taal ; beroepsonderwijs ; leermiddelen --- 485.1 --- Nederlands --- Nederlande taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Music sound recording --- Nederlandse taalkunde --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2018 --- Dutch language --- Special education
Choose an application
Schaalvergroting is een hot item, ook in het onderwijs. De afgelopen jaren zijn er grote schoolorganisaties ontstaan die een ruimer studieaanbod en een bredere centrale ondersteuning hebben. Deze ontwikkeling brengt professionalisering met zich mee, maar roept ook vragen op. Zullen scholen wel snel genoeg kunnen inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen? En zullen leerkrachten en leerlingen er zich thuis voelen?Op grote schaal scholen slim organiseren stuurt al wie bij onderwijs en non-profit betrokken is in de richting van verandering. Ver weg van bureaucratie en logge structuren inspireert het om alle betrokkenen met plezier te laten samenwerken. Aan de hand van concrete stappen vertelt het boek hoe, via slimme teams en een nieuwe rol voor leidinggevenden, de kernopdrachten van organisaties worden versterkt. Voor iedereen die een nieuwe weg in wil slaan, is dit boek de ideale inspiratiebron.(Bron: www.lannoo.be)
onderwijsbeleid --- samenwerken --- Onderwijsorganisatie --- onderwijsvernieuwing --- 458.1 --- Onderwijsbeleid --- PXL-Education 2018 --- School management --- Onderwijsvernieuwing --- Samenwerking --- Onderwijsmanagement --- maatschappelijke ontwikkelingen --- School management and organization --- Schaalvergroting --- Schoolmanagement --- Veranderingsmanagement --- Zelfsturende teams --- Gedeeld leiderschap --- maatschappelijke ontwikkelingen. --- onderwijsbeleid. --- onderwijsvernieuwing. --- Zelfsturende team --- Zelfsturend team
Choose an application
'Een kwalitatief hoogstaande samenleving heeft mensen nodig die kennen, kunnen en voelen; daar ligt voor ons als onderwijsmakers dus een grote verantwoordelijkheid.' Met deze woorden opent hoogleraar en politicus Jan Anthonie Bruijn deze bundel over toetsen en examineren in het hoger onderwijs. Het onderwijs heeft als opdracht samen met iedere student op zoek te gaan naar zijn of haar unieke talenten in de domeinen van kennen, kunnen en voelen, en mogelijkheden te creëren om in optimale omstandigheden verder te kunnen werken aan deze talenten. Een klimaat waarin refl ectie en feedback hand in hand gaan, is hierbij cruciaal. Het helpt de horizon en de stip op die horizon helder te krijgen, de route te bepalen, wegomleidingen te kiezen wanneer nodig en de route aan te passen wanneer informatie erop wijst dat dit niet de meest effectieve weg is naar de beoogde plaats van bestemming. Deze visie op onderwijs, die steeds vaker doorklinkt in gesprekken binnen en over het hoger onderwijs, vraagt om een herkadering van het waarom, wat en hoe van de manier waarop wij studenten toetsen en beoordelen. In deze bundel wordt door middel van artikelen en interviews stilgestaan bij inspirerende, vooruitstrevende, en professionele toets- en feedbackpraktijken in het hoger onderwijs.
Study methods --- Didactic evaluation --- Educational psychology --- Higher education --- Hoger onderwijs: didactiek --- hoger onderwijs --- feedback --- 378 --- Pedagogische psychologie --- Studiemethodiek --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- studiebegeleiding --- PXL-Education 2018 --- evaluatie --- toetsen --- #SBIB:316.334.1O440 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Toetsen --- Hoger onderwijs --- Feedback --- Toets --- Examens --- Evaluatie
Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|